Kalkulator ślubny w Excelu, czyli jak zrobić budżet ślubny?

Sezon ślubno-weselny w pełni. Kalkulator ślubny – romantyzmu w tym za grosz, ale warto pomiędzy pisaniem wierszy dla ukochanej/ukochanego :), poświęcić nieco czasu na sporządzanie takiego budżetu. Moim zdaniem to  „must have” zanim w ogóle zaczniecie planować coś na poważnie. No chyba, że ktoś nie musi się zastanawiać ile, na co i kto za to płaci…

Jakiś czas temu Adam pisał o tym, że domowy budżet (obejmujący plan wszystkich wpływów i wydatków) jest ważnym narzędziem zarządzania finansami osobistymi, chociaż wcale nie takim łatwym w codziennym stosowaniu. Łatwiej zacząć od budżetów celowych, czyli budżetów konkretnego przedsięwzięcia, np. budżet wesela, remontu albo budowy domu.

Dla kogo kalkulator ślubny?

Jako, że to zazwyczaj Dziewczyny bardziej ogarniają temat ślubu i wesela o pierwszym budżecie celowym – budżecie ślubu opowiem ja – Natalia (brzmi jak cytat z Misia „To mówiłem ja – Jarząbek Wacław, trener drugiej klasy”, ale niech tak będzie :). Nie oznacza bo bynajmniej, że w jakiś sposób dyskryminuję w tym miejscu Panów jako organizatorów ślubu… Wręcz przeciwnie, podziwiam i szanuję, bo sama wiem ile to pracy i nerwów.

Z doświadczenia własnego oraz  przynajmniej tuzina koleżanek wiem, że ślub może okazać się finansową studnią bez dna… Zawsze znajdzie się coś, na co można wydać więcej, więcej i więcej. Co gorsza taki wydatek, nawet ten w rzeczywistości nie do końca potrzebny, niezwykle łatwo usprawiedliwić. No w końcu to ślub, albo: ślub bierze się tylko raz, prawda?

I właśnie dlatego ślubne wydatki warto trzymać w ryzach… z drobną pomocą Excela.

Niezależenie czy preferujecie minimalistyczną ceremonię, czy też ślub z iście królewskim rozmachem warto wiedzieć co i za ile oraz czy zmieścicie się we wcześniej wyznaczonych limitach. Właśnie – limity – to kluczowa sprawa, ponieważ ustalone limity wydatków to w gruncie rzeczy podstawa budżetu celowego. Właśnie tak. Planując Waszą piękną ceremonię stwórzcie jej budżet.

Aby ułatwić Wam przygotowanie budżetu ślubnego udostępniam Wam KALKULATOR ŚLUBNY.

Jest prosty i automatyczny. W jednym miejscu wpisuje się wydatki, które same księgują się na zdefiniowane przez Was pozycje wydatków.


Pobierz za darmo kalkulator ślubny  TUTAJ


Na razie pomijam kwestię wypełniania samego arkusza oraz to, o czym warto pamiętać i jakimi zasadami się kierować chłodno kalkulując wydatki:

  • kto za co płaci,
  • problemu zaliczek i zadatków,
  • ustalania  kwestii finansowych z rodzicami jednej i drugiej strony (jeśli rodzice też partycypują w kosztach),
  • ewentualnych umów czy rezerw na nieprzewidziane wydatki, czy nawet ubezpieczenia.

Tak tak, nawet ubezpieczenia, bo zbita lampa w hotelu w czasie otrzęsin może zdecydowanie naruszyć limity naszych wydatków i to nawet więcej niż o 30% (ten case przerabialiśmy na własnym przykładzie, opowiem o nim nieco później).

W kolejnym wpisie umieszczę instrukcję do wypełniania pliku wraz z przykładowym arkuszem.

Pozdrawiam

Natalia

Print Friendly, PDF & Email

7 Comments on Kalkulator ślubny w Excelu, czyli jak zrobić budżet ślubny?

    • Kolega mi mówił, ze drugi też brał tylko raz w życiu (…) ale o budżecie musiał pomyśleć dwa razy. Dziękuję za komentarz, niby krótki ale w szerokim kontekście. Pozdrawiam.

  1. Doliczylabym jeszcze bardzo popularna ostatnio dodatkowa oprawe muzyczna slubu czyli skrzypce, kwartet smyczkowy lub spiewaczke.Ceny od 1l do 15l.w zaleznosci od miejscowosci i ilosci wykonawcow,ale efekt jest!. Wiem ze wypada rowniez zaplacic organiscie, ktory ma grac podczas slubu.

  2. Oj ślub to naprawdę studnia bez dna, można przeróżne rzeczy wymyślać począwszy od smyczków, znanego zespołu, kabaretu, znanego barmana, pokazu sztucznych ogni itp. Taki kalkulator dużo ułatwia i pomaga ogarnąć i się opamiętać w tym szaleństwie.

  3. My oddaliśmy to wszystko w ręce specjalistów. Trochę zapłaciliśmy za tego typu usługi, ale przynajmniej nie miałem strachu przed tym, że czegoś nie uwzględnimy i posypie się zarówno cały ślub, jak i wesele. Wiem, że jeśli na czymś się nie znam to lepiej, żebym powierzył to komuś innemu. 😀

  4. Jeśli ma się odpowiednio dużo pieniążków to owszem, najlepiej powierzyć wszelką organizację w ręce profesjonalistów którzy nie tylko postarają się by było jak najlepiej ale również doradzą nam w wielu kwestiach.

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


stat4u