Kalkulator ślubny – instrukcja krok po kroku

Jak zrobić budżet ślubny? Oto jest pytanie. W  poprzednim wpisie Kalkulator ślubny w Excelu, czyli jak zrobić budżet ślubny? znajdziesz kalkulator ślubny, który możesz pobrać zupełnie za darmo. Z tego wpisu dowiesz się jak używać ślubnego kalkulatora.

Jako, że jeśli chodzi o Excela, jestem nadgorliwą estetką mam nadzieję, że plik Ci się spodoba. A jeśli zechcesz go używać – myślę, że na pewno go docenisz od strony użyteczno-merytorycznej. A więc do dzieła. Oto krotka instrukcja, która pomoże Ci zacząć używać kalkulatora ślubnego.

Na dobry początek!

W pliku znajdziesz cztery zakładki: START, Słownik, Moje Wydatki i najważniejszą Mój budżet ślubny.

bs1


START


Zakładka START to podstawowe informacje o pliku i sposobie jego wypełniania. Zajrzyj tu na dobry początek. Jest tu opisana każda zakładka z pliku. [1 minuta czytania]


Słownik


W Słowniku w kolumnie B w komórkach z żółtym wypełnieniem znajdują się przykładowe kategorie wydatków ślubnych. Jeśli chcesz MOŻESZ JE ZMIENIĆ. Wystarczy, że staniesz w wybranej komórce (np. B6 Organista) i wpiszesz swoją nową kategorię (np. Zespół muzyczny kościół). Kategorie powinny być zdefiniowane raz – na początku pracy z arkuszem.

bs2

Jeśli zdecydowałeś jakie kategorie będą Ci potrzebne w kolumnie D wpisz ustalony budżet, czyli maksymalną kwotę (utworzą one limity, na które zwracałam szczególną uwagę ostatnim razem), jaką zamierzasz przeznaczyć na dany wydatek. (np. „kolumna B” kurs tańca –> „kolumna D” 300)


Moje wydatki


Zakładka Moje Wydatki służy do zapisywania ślubnych wydatków. Zapisujemy wszystko łącznie z zaliczkami, zadatkami.

bs3

Kolumna B – RODZAJ PŁATNOŚCI

Z listy rozwijanej (stań w komórce, po prawej stronie zobaczysz trójkąt, kliknij w niego a zobaczysz listę) wybieramy jedną z 3 opcji

  • płatność standardowa – każda płatność niebędąca zaliczką lub zadatkiem
  • zaliczka
  • zadatek

P.S. O zaliczce i zadatku dowiesz się więcej z kolejnego wpisu!

bs4

Kolumna C – KATEGORIA WYDATKU

Z listy rozwijanej (tak jak w kolumnie B) wybieramy kategorię wydatku ślubnego. Na tej liście pojawią się wszytskie kategorie z zakładki „Słownik”.

bs5

Kolumna D – KWOTA i kolumna E – OPIS

D – wpisujesz wydaną kwotę (wartość dodatnia); E – w tej kolumnie możesz wpisać każdą przydatną informację, dodatkowy opis, komentarz.

Przykładowo uzupełniona tabela wygląda o tak:

bs8


Mój Budżet ślubny


Jeśli masz już za sobą poprzednie kroki teraz możesz obserwować EFEKTY SWOJEJ PRACY!

Zakładka „Mój budżet ślubny” wypełnia się sama – automatycznie.

bs9

Na dole strony znajdziesz jeszcze podsumowanie Twojego budżetu.

  • BUDŻET – tyle ile zamierzałeś wydać
  • WYDATKI RZECZYWISTE – tyle ile wydałeś
  • RÓŻNICA – budżet minus wydatki rzeczywiste

bs10

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że choć trochę przekonałam Cię do stworzenia budżetu celowego Twojego ślubu.Tutaj możesz pobrać przykładowo wypełniony kalkulator [POBIERZ].

Życzę powodzenia

Natalia

 

Print Friendly, PDF & Email

5 Comments on Kalkulator ślubny – instrukcja krok po kroku

  1. Fajny poradnik, krótko zwięźle i na temat. Trafiłem na niego przypadkiem, ale od razu się zabieram za zastosowanie sposobu, lecz nie do ślubu, lecz codziennych wydatków. Ciekawa sprawa i prostsza niż by się kiedykolwiek mi wydawało 😉 Jeszcze raz dzięki

  2. budżet ślubny jak budżet państwa. Zawsze coś nowego wyskoczy. Kalkulator do codziennego zastosowania, przy ślubie drogie panie i drodzy panowie ciężej trzymać się ustaleń 😉 kto organizował ten wie 🙂

  3. Ja właśnie zaczynam powoli przygotowania i na pewno zastosuję się do tej porady, bo już widzę, że bez notowania tego wszystkiego się nie obejdzie, jest dużo drobiazgów itp. a jak wiadomo nawet i one kosztują 🙂

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*


stat4u